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Blender

  • Stephe
  • 14. November 2007 um 12:31
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    Stephe
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    • 14. November 2007 um 12:31
    • #1

    Hab 2 Fragen zu Blender:

    1. Wird die Hardwarebeschleunigung der Graphikkarte nur für das Modellieren (also Echtzeit) benutzt oder wird dadurch auch die Renderzeit von Bildern/Videos verkürzt?

    2. Gibt's bei Blender die Möglichkeit eine Renderfarm aufzubauen?

  • mtintel
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    • 16. November 2007 um 15:00
    • #2
    Zitat von Stephe

    1. Wird die Hardwarebeschleunigung der Graphikkarte nur für das Modellieren (also Echtzeit) benutzt oder wird dadurch auch die Renderzeit von Bildern/Videos verkürzt?

    Ich denke es wird so sein wie eigentlich in jedem 3D Programm. Da rendert man ALLES mit der CPU. Es gibt ein paar Spezielle Programme wie NVIDIA Gelato (http://www.nvidia.de/page/gelato.html) aber ansonsten hat die GPU beim rendern nichts zu tun

    Zitat von Stephe

    2. Gibt's bei Blender die Möglichkeit eine Renderfarm aufzubauen?

    Von http://www.blender.org/tutorials-help/faq/linux/

    Zitat


    What about scaling up?


    If you are thinking about implementing Blender on big scale, then you should know that there are renderfarm solutions already available.

    At the inside of the Blender Foundation there is ongoing work to develop network rendering capabilities, more details can be found at projects.blender.org/softwaremap/trove_list.php

    Outside the Blender Foundation, there is DrQueue (a Linux, Irix and OSX based GLP network rendering tool). It is freely available at http://www.drqueue.org/ and at the time of this writing it supports Blender, Maya, BMRT and Pixie (support for FreeBSD and Aqsis is on the work).

    Also, there is the Piovra renderfarm manager ( utenti.lycos.it/mattioli/), witch is free and with many features. More information and performance tips about Piovra, written by the developer itself, can be seen at http://www.cgtalk.com/showthread.php…age=3D1&pp=3D15 (English) and http://www.blender.it/modules.php?na…opic&topic=3D11=
    86&forum=3D15&start=3D80 (Italian).

    Besides, Render Planet ( https://renderplanet.com/ ) is offering both paid and free renderfarm services for Blender, Maya and Lightwave users.

    When it comes to project management, Blender has built-in data linking and sharing capabilities that make it easier for lager groups to collaborate on a single project. Besides that, users has reported success by using the Makefile system to manage complex projects involving large animations. More information about that particular subject can be found at http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=3D155978 .

    NOTICE: The Blender Foundation doesn't endorse or sponsors the DrQueue nor the Render Planet products, they are included in this FAQ for the sake completeness.

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  • Stephe
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    Stephe
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    • 17. November 2007 um 00:16
    • #3

    ja von drqueue hab ich auch kürzlich gelesen, werd mir das mal näher ansehen.

  • Maximilian Rupp 27. Dezember 2024 um 00:12

    Hat das Thema aus dem Forum Grafik/Video nach Web-/Grafikdesign verschoben.

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